IT’S SIMPLE REALLY
Houtskool op houten plank.

You always seem so happy to see people
Fictief photoshop portret op basis van meerdere mensen.
Zomer in Bangkok
Ets.

DO U LIKE WHAT U SEE
Houtskool op grond.

Zonder titel
Uitvergrote en met fineliner overgetrokken foto’s uit contactadvertenties.

Photoshoot
Eerstejaars photoshoot met naaktmodel.

Zonder titel
Houtskooltekening.

Publicatie
Eerstejaars publicatie voor de lessen van Herman Lamers.

Een stukje mars
Potloodtekening op basis van NASA foto.

De subjectiviteit van ramen tellen en ander proza
Derdejaars publicatie.

Zonder titel
Houtskooltekeningen op basis van pornofoto’s van internet.

Grafiek
Enkele experimenten uit de minor Grafiek.
Mijn buurman en ik, Straatobservaties & Tupperware
Tekstwerken met ets.

Kleurplaten
Boekje met houtskooltekeningen/kleurplaten.

Sterven op de maan
Houtskooltekening.
Zonder titel
Potloodtekening uit de tekenminor.

Vierdejaars presentaties
Diverse foto’s.

Dummy
Pagina’s uit mijn schetsdummy.

Zonder titel
Houtskooltekening.

Houtskooltekeningen
Eerstejaars houtskooltekeningen op basis van foto’s uit pornoblaadjes.

LEVE ONZE 15M²
Finelinertekening.

ZOMER IN GEMAK
Werk in de groepsexpositie ZOMER IN GEMAK in Gemak, Den Haag.

“(…) Enige lege ruimte scheidt het werk van Thoben met dat van Geoffrey van Dijk. Dat is ook nodig, want de installatie van tekeningen van Van Dijk kun je gerust rumoerig noemen. De tekeningen zijn cartoonesk en erotisch van aard en confronteren de kijker bijna brutaal met hun scabreuze inhoud door de quasi nonchalante opstelling, verspreid over vloer en muren. En zelfs aan papier heeft van Van Dijk niet genoeg, hij tekent en schrijft vrolijk door over de muren. Het consequent volgehouden, bijna kinderlijk-cartooneske van de werken doet een ironische of naïeve inhoud vermoeden, maar de ruimte die het werk inneemt en nodig heeft spreekt dat tegen. De kijker wordt gedwongen de tekeningen in hun samenhang en sfeer in zich op te nemen. Daardoor wordt de quasi-grappige kinderlijke onschuld van de figuurtjes meer teniet gedaan dan hun individuele, vaak pornografische inhoud.

Staand tegen of hangend aan de muur zijn ook enkele werken die zelf vooral uit ruimte bestaan, waarin wat poppetjes en tekens rondzwerven. Zij lijken enig soelaas te bieden tussen de expliciete benauwenissen op de vloer, maar hun opschriften, “HARD” en “AWFUL BUT O.K.” spreken dat tegen. “do you LIKE WHAT U SEE” zegt een karikatuur van een welvoorzien meisje op een rondslingerende tekening aan de rand van de installatie. Het lijkt de hamvraag die Van Dijk hier stelt over de hele installatie. Maar net als bij seks is dat een afleidende vraag. Het gaat uiteindelijk om de beleving van het geheel. Van Dijk stelt die discrepantie voortdurend aan de orde.” – Bertus Pieters

Natuurtekeningen
Tekeningen op locatie uit de lessen van Jacobien de Rooij.

Kadrering
Experimenten met het kadreren van de omgeving.

Emel
Potloodtekening van een klasgenootje in de oude Hortus in Utrecht.